W roku szkolnym 2022/2023 w naszej placówce realizowane były następujące przedsięwzięcia i programy:
„Gdyńskie super przedszkolaki”- program podnoszenia jakości usług oraz tworzenia nowych miejsc w ośrodkach wychowania przedszkolnego w Gdyni. W ramach programu Przedszkole nr 26 „Bajkowa Kraina” otrzymało sprzęt multimedialny (tablice multimedialne, tablety, laptopy). Program zakłada realizację zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym wyrównujący szanse edukacyjne w zakresie stwierdzonych deficytów.
„Cała Polska czyta dzieciom” - cykliczne spotkania czytelnicze w grupach z udziałem rodziców i członków rodzin przedszkolaków.
„Odprowadzam sam”- akcja, która ma zachęcać dzieci i ich opiekunów do korzystania z ekologicznych środków transportu w drodze do przedszkola lub szkoły. W jej ramach najmłodsi gdynianie starają się docierać do szkoły rowerem, hulajnogą, komunikacją miejską lub pieszo.
„Bezpieczny Przedszkolak” - program adresowany do najstarszych przedszkolaków kształtujący właściwe postawy w zakresie bezpiecznych zachowań podczas zabawy, pracy i nauki. Realizowany w gdyńskich przedszkolach samorządowych we współpracy z policją, strażą miejską i ratownikami medycznymi.
„Moje miasto bez elektrośmieci”- program podnoszący świadomość społeczną, ze szczególnym uwzględnieniem rodzin i dzieci, w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Zachęcenie do oddawania elektrośmieci oraz zużytych baterii.
„Mały ekoludek”- kółko zainteresowań , którego odbiorcami są dzieci z grupy zerówkowej, a głównym celem jest rozbudzanie potrzeby kontaktu z naturą, kształtowanie wyobrażeń i pojęć przyrodniczych na podstawie obserwacji i doświadczeń.
„Mały Miś w świecie wielkiej literatury”- kształtowanie nawyków czytelniczych oraz rozwijanie myślenia krytyczno- twórczego.
„Terapia ręki”- innowacja mająca na celu usprawnienie motoryki małej, prawidłowego chwytu (w grupie zerówkowej).
„Wiemy, co jemy i w zgodzie z naturą żyjemy”- zapoznanie dzieci z procesami uprawy, wzrostu i pielęgnacji warzyw, wzbogacanie wiedzy na temat otaczającej przyrody, stwarzanie warunków do podejmowania obserwacji, odkrywania.